Wake-up Call

Frida ringer och väcker mig strax före elva. I telefonen berättar hon att hon äntligen har fått besked om att hon har kommit in på samma kurs som mig, efter att ha varit reserv alltför länge. När vi lägger på känns allting så verkligt.

Snart kan jag inte längre sova bort halva dagen, utan att bry mig. Snart är det dags för registeringar, bankbesök och terminsstart. Om mindre än två veckor är det bara att återgå till skolbänken.

Jag vet inte ens hur jag skall sammanfatta sommaren - regn och dagdrömmar, kanske? Alla de planer som jag hade försvann någonstans, och det gör ingenting alls egentligen. Det känns inte alls som om jag har "slösat bort" min tid, utan snarare att jag har tagit tillvara på den just genom att inte fylla den.

Men snart återkommer alla måsten och krav och tidsplanering och pluggande. Snart återkommer vardagen. Och jag är inte redo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0