Städdag

Fördelen, eller rättare sagt en av fördelarna, med att bo med någon (som det funkar med) är att man delar på saker som städning, dammsugning, disk och tvätt. Detta innebär för mig att jag städar, diskar, tvättar och dammsuger varannan vecka. Den andra veckan kan jag alltså lata mig så mycket jag vill. Bara ställa glaset i köket så är det rent snart igen. Bara lägga kläderna i tvättkorgen (som består av en IKEApåse), ställa den utanför min sovrumsdörr på tvättdagen och så har jag rena kläder. Stryka dem får jag visserligen göra själv, men det är helt okej.

Men detta innebär också att man inte blir riktigt trött på att städa. Det känns helt okej att, som jag gjorde nyss, lägga ner ett par timmar på att torka av ytor (även under saker), dammsuga, torka av golven, skrubba badkar och göra fint. Det känns inte så jävla jobbigt, för jag vet att när den här veckan är över tar Frugan över. Och jag slipper. Jag hinner inte tröttna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0