Parnorm

Det är inte alltid lätt att vara singel. Kanske man saknar någon att dela sitt liv med, sina tankar, sin vardag, sina glädjeämnen och sorger. Saknar att ha någon som alltid finns där för en, stöttar, tröstar och skrattar tillsammans.

Jag vet inte. Den bilden av ett förhållande som målas upp är inte den som jag har upplevt. Förhållanden handlar ofta om att gå på rutin, ha en vardag som inkluderar en person till förutom sig själv. Visserligen en person som man tycker väldigt mycket om, men ändå en person till som skall få plats vid diskbänken, vid datorn, vid TV:n. Det handlar om kompromisser och gammal vana, mest av allt.

Är jag cynisk? Trovligtvis. Men jag har så svårt att förstå parnormen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0