Kryp och flygfän

Inte nog med att jag hade massor av fästingar på mig igår. Inatt fick jag x antal myggbett på ryggen, benen och armarna. Jag måste verkligen dra till mig kryp och flygfän av diverse slag. Inte alls kul, om du frågar mig.

Det är alltid samma sak. Jag och mitt ex brukade sitta ute och grilla ofta om sommrarna. Han fick inga myggbett, det fick jag. Han fick aldrig några fästingar när vi hade varit på picknick, det fick jag. Min fru har haft ca 2 fästingar i hela sitt liv, jag hade sammanlagt nio stycken bara igår. Jag får alltid stora, stora myggbett som svullnar upp till bölder, medan andra inte får ett enda.

Hur kommer det sig? Har jag attraktivt blod? Det borde jag inte ha, som rökare och stillastittare. Och sedan undrar jag om myggor kan få förkylning. För om de kan det skall jag fan sätta mig i en myggsvärm nästa gång jag är riktigt förkyld.

I övrigt så blir jag nästan aldrig stucken av getingar, så jag antar att det finns några ljusa studer i mitt liv. *flin*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0