Bröllop i röd slöja

D har fortfarande inte hört av sig. Han ligger säkert och sover efter gårdagens fest som jag vet att han skulle på. Så jag måste uppenbarligen hitta något annat att spendera min dag med.

Min fru kommer snart att åka hem till sina föräldrar, så det blir inte mycket att leka med där. Å andra sidan fick jag nyss se ett bröllop (eller snarare, när brudparet hade gift sig och skulle åka iväg till festen) vid ett av höghusen bredvid mitt. Det var spännande. Inte minst för att bruden hade röd slöja på sig... Jag och Frugan stod i fönstret och stirrade på dem och utbrast "wtf!?!?" ett par gånger.

Jag skulle kunna åka in till stan, köpa lite anteckningsböcker och sätta mig ner och organisera mitt liv. Men det känns inte direkt aktuellt. Det slutar nog med att jag kryper ner i soffan, läser "Before the Dawn" och undrar varför mitt liv rinner mellan fingrarna på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0