Huvudvärk, dans och människor

Det har varit en dag av huvudvärk. Men ändock en relativt bra dag. Skall färga håret svart, för säkert 50 gången i mitt liv. Att hårfärg skall kunna skapa sådan ambivalens. Annars skall jag dricka tranbärsdrinkar och läsa ikväll. Så spännande är mitt liv.

Frugan är hemma hos los parentas, vilket innebär att jag kan spela fånig pop halva natten. Det finns dagar när jag är glad att de enda som jag känner i området bor i samma hus och inte i ett hus mitt emot så att de kan se in i lyan. Tro mig, att se mig springa runt i underkläderna och dansa till "Holding out for a hero" är faktiskt inte alls lika upphetsande som det låter.

Jag har idag försökt att hitta en svart jacka. Det verkar vara en omöjligt företag. Antingen ser de ut som någonslags kortversion av en kappa och det vill jag inte ha, eller så ser de ut som om de vore gjorda av plast. Jag vill bara ha något enkelt som inte glänser och som jag kan bara slänga på mig. Men det var ett hopplöst företag. Kanske är det därför som jag har huvudvärk?

Imorgon skall jag studera människor. Inte på låtsas ens, utan på riktigt. Vi skall göra en miniundersökning à la Goffman imorgon för att presentera i skolan på tisdag. Den går istortsett ut på att vi skall ställa oss någonstans där människor tar kontakt med varandra (tex en affär eller korvkiosk, spårvagn eller liknande) och så skall vi se hur de interagerar. Att ta kontakt behöver inte betyda prata med varandra, utan snarare att uppmärksamma varandras närvaro.
Det kan kanske bli spännande, eller outsägligt tråkigt eftersom mina kursare är så outsägligt tråkiga.

Kommentarer
Postat av: TheSeaman

Va?! Lyssnar DU på Holding out for a hero?! Du upphör aldrig att förvåna mig!

2006-11-25 @ 00:51:56
URL: http://theseaman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0