Fortfarande en bra dag

Det har fortsatt varit en bra dag, dock med vissa backslag. Frugan kom hem vid 3, sjuk som satan, förmodligen influensa. När jag står på demon (som i övrigt var så jävla mäktig, över 2000 pers!) får jag mess från matilda som säger att hon har influensa.

Men i övrigt har det varit bra. Jag träffade M, vi köpte kaffe (som var gott dessutom), vi demonstrerade - över tvåtusen pers är mäktig, det är roligt och det gjorde mig upprymd. Träffade diverse folk som var trevliga, men det bästa var att det inte bara var vänsterträsket som var där (även om de var närvarande), utan mestadels "vanliga" människor - folk med barn, pensionärer, folk helt enkelt. Jag glömde kameran hemma så jag har tyvärr inga bilder.

Sedan var det talare - de var bra. Allas våran dogmatiska mupp, Leo, talade och säga vad man vill om honom men han kan föra fram ett budskap. Sedan drog jag och M till Kelly's (om ni inte redan har förstått det är detta det allmäna haket för människor som drar lite åt vänster) och spelade yatzy, drack några öl och hade allmänt trevligt. En värmlänning som M lärde känna förra helgen bjöd oss på öl, vi åt pommes och skrattade. Det är alltid så befriande att vara omkring M, man behöver inte föreställa sig, man kan bara luta sig tillbaka och skratta.

Och halv tolv (cirkus) drog vi hemåt. Hon till hunden, jag till datorn. Och nu sitter jag här. Nöjd med min dag (även om inte alltför mycket blev uträttat) och funderar på nästa. Jag måste alltid blicka framåt. Jag har gjort av med alltför mycket pengar idag - tyvärr, but that's how it goes. Men det var varit en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0