Syster yster och syster dyster

Har beslutat mig för att åka till syrran över helgen. Morsan skall åka ner, jag hänger på och så får vi se vad som händer. Jag älskar min syster, men vi är väldigt olika. Hon är stadgad - sambo, hus, lån, jobb, ja du vet allt det där. Jag är velig, excentrisk, enstöring. Det ligger ingen värdering i detta, jag bara säger att det är så det är. Vi har ibland svårt att förstå varandra.

När jag var yngre ansåg jag att jag var mer lik morsan och syrran mer lik farsan. Nu vet jag inte längre. Jag har en hel del drag från min far - akademiker, kritiker, dålig humor, ointresse för kulinariska upplevelser. En strävan efter "det bästa" även när man inte vet vad detta är. Syrran har också fått en del drag från mamma, även om de är mer subtila. Intresse för mat, en större känsla för släktskap. En sårbarhet som gömmer sig bakom en stark yta. Jag är också sårbar, men på ett mer påtagligt sätt.

Gemensamt för alla i min familj är att vi är svåra att lära känna. Det finns inte många människor som verkligen känner mig. De fyller inte ena handens fingrar.

Men det skall bli kul att träffa syrran och hennes sambo. Kolla in nya huset som de har köpt. Och bara slappa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0