Nöjd

Jag har lyckats skriva 1/3 av min tenta på mindre än 2 timmar och det inkluderar läsning. Så det känns ganska fint. Nu skall jag bara ta mig ut i stormen (för det är ganska blåsigt i landets snyggaste stad) lämna tillbaka lite böcker till biblioteket, försöka undgå att bli nedslagen, handla mat, ta mig hem och påbörja ännu en bok. Vilken bok det blir är svårt att säga. Om jag inte hittar något på bibblan lär det bli "Vad är makt" av någon författare som jag inte minns. Jag läste precis ut "Vad är språk" och den var WONDERBAR!!!  Om det inte vore för att jag avskyr grammatik skulle jag lätt bli lingvistiker.

Det eviga problemet är dock vad man skall äta till middag. Pannkakor är uteslutet, har ätit way 2 much av det den sista tiden. Nudlar är samma sak. Sojakorvar är tråkigt, tomatsås är jobbigt att göra. Jag AVSKYR att laga mat och det är en dålig egenskap som jag förmodligen måste jobba på.

Troligtvis slutar det med att jag inte köper mat utan glass och en massa onödigt istället och kurar upp i soffan med en bra bok och stora mängder te som dövar hungern.

Annars så skall jag ge bort min laptop till M. Hon behöver en dator, jag behöver en laptop som inte behöver vara inpluggad hela tiden (batteriet suuuuuger, men så är det stöldgods också). So. En god gärning. En raritet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0