Drömtid

Ännu en dag med halv-vänt dygn. Vaknade vid 12 efter att ha somnar runt 4 inatt. Jag skall ut och sova hos föräldrarna inatt, och det lär inte bli kul, inte minst för att huset kommer att vara fullt av folk och jag tvingas sova på soffan. Ingen privacy, ingen ro. Inte lär det bli någon sömn heller. Jag får slinka ner i källaren och sätta mig och läsa.

Drömde under natten underliga drömmar om folk som bor i berg. Tror inte att de existerar, men tydligen bor de i ett ihålligt berg, är långa och blonda och äter fisk trots att de bor någonstans mitt i en stor landmassa (typ Sibirien). Analyze this, Freud! Kallt var det iaf.

Kanske kom denna dröm för att jag hade kollat på underliga naturfilmer sista dagarna. Du vet, isbjörnar och pingviner och grottor med både färsk- och saltvatten. Och genomskinliga djur utan ögon... *brr*

Det är alltid lika spännande att somna och inte veta vad för weirdo saker man kommer att drömma denna natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0