När man precis har gett upp...

Jag hade precis gett upp hoppet om att få se mer sol och känna mer värme denna sommar, när jag idag vaknar till 20+ grader och strålande sol. Och enligt SMHI, som man visserligen aldrig kan lita på fullt ut, kommer det fina vädret att hålla i sig ett tag.

Det känns som en oskriven lag att när jag och Frugan skall gadda oss inom en relativt kort tidsperiod, då kommer värmen och solen. Bara för att jävlas med oss. För att ha nya tatueringar i högsommarvärme är inte roligt. Så klart att det blir bra väder denna veckan när Frugan har gadd-tid på onsdag och jag på fredag. (Jag skall inte göra något spännande, bara lägga skuggor och fixa till blommorna på benet.)

Men jag skall inte klaga. Jag VILL ha 25-gradig hetta och stekande sol. Jag VILL gå omkring i korta små kjolar och ändå svettas. Så trots min bitterhet och min förmåga att alltid se allting ur dess sämsta vinkel, så skall jag nu försöka att inte klaga över vädret. Så länge det är fint vill säga...

/Charlyene - som idag skall sitta på en filt i en park och se hur blöt rumpan blir

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0