Soon it will all be over

Jag vaknar och hela världen är fortfarande vit. En stackars kvinna kör runt en mini-plog på gångvägarna och jag sänder henne en tanke av tacksamhet för att hon gör detta på en söndag så att jag kan ta mig ut till tvättstugan.

Det är bara en halv grad kallt, så snön lär väl försvinna snart, men jag njuter av den just nu.

Men låt mig förklara varför jag gillar snö så mycket, eller rättare sagt: Varför människor tror att jag gillar snö så mycket. För det gör jag inte - egentligen. Jag gillar den första snön, för den får mig att bli lite soft and cuddly inombords. Om snön ligger kvar en dag till kommer jag att hata den. Men just nu gör den världen lite ljusare och får mig att tro på en framtid. Be mig inte förklara varför. Det skulle vara som om någon bad mig förklara varför jag gillar pepparkakor. Vana och tradition, kanske? Inga bra skäl. Men jag förlåter mig själv. För den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0