Uppsatsämne klart!

Igår var en ganska produktiv dag. Jag gick till skolan trots att det kändes tungt som fan, skrev en enkät som vi hade i uppgift att göra och fixade mig både ett ämne och en partner till uppsatsskrivandet! Kändes jävligt gött att ha fått det gjort...

Så jag och Frida skall, om vi får ämnet godkänt, skriva en uppsats om hur trafficking porträtteras i en utställning som just nu pågår på Världskulturmuséet. Känns intressant och ganska lätt. Och framförallt roligt att skriva med Frida, för hon är smart och har bra idéer och gör det hon skall utan att vara överstressad. Mycket bra!

Lite mindre nöjd är jag med det faktum att jag inte förstår ett skit om hur jag skall söka utbildning i höst. Många är kurserna är på 7,5 eller 15 hp, och hur skall jag då kunna få ihop 30 hp? Jag är totalt lost. Kanske jag bode ha varit på informationsmötet om Bologna, men faktum är att de som var där inte har en fucking jävla clue iaf. Så är det...

Fortfarande ångest över vad jag skall välja, men det känns lite bättre nu eftersom jag insåg att om jag läser en termin till har jag en kandidatexamen. inte helt fel...

Idag skall jag åka in till staden för att shoppa. Det känns konstigt att säga "in till staden", eftersom jag faktiskt bor i en stad. Men jag bor ju på ö-delen, så jag antar att det är nästan lite korrekt.

Annars på västfronten intet nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0