Hitchcock

Rastlösheten som bränner i mig har fått mig att titta på gamla Hitchcock filmer. Fråga mig inte varför, men det är något mycket lugnande med att kolla in svartvita skräckfilmer. Idag blev det klassikerna "Fåglarna" och "Psycho". Underbart.

Jag kan faktiskt inte låta bli att tycka att Anthony Perkins (han som spelar Norman Bates) är lite het. Frågan är om det är värt att kolla in Psycho IV: The beginning, eller om man bara blir besviken. Jag brukar inte gilla filmer som görs bara för att berätta förhistorien, eftersom den är något som jag själv vill fantisera om och fundera över.

Men den stora frågan är ju: Varför anfaller fåglarna i "The Birds"?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0