Spydde galla (på ett bildligt vis)

Var hos psykologen idag. Spydde galla över läkaren och antidepp. Förklarade vad som sker om jag tar antidepp, med ökade overklighetskänslor och en konstant känsla av att det finns en närvaro bakom mig. Förklarade att jag inte fattar vad läkaren håller på med. Förklarade massa saker. Inte för att jag tror att det kommer att hjälpa, men det kändes skönt att häva ur sig det.

Spydde galla över världen och dess korkade invånare. De som inte har läst en bok sedan gymnasiet, utan annan anledning att de är lata. De som tror stenhårt på varje ord Aftonbladet serverar. De som tror att liv är en mänsklig rättighet bara för att en råkar vara född.

Vi pratade om kritik, hur lätt jag har för att ta det personligt; och om hur stolt jag är över min förmåga att kunna krossa andra som kritiserar mig.

Jag var inte direkt på bättre humör när jag gick därifrån, men det hade jag inte förväntat mig heller. Så nu sitter jag och lyssnar på Live och försöker skriva av mig. Det går sådär, men det får iallafall tiden att gå. Det är vad mitt liv handlar om; att fördriva tiden tills det att livet tar slut.

/Charlyene - I can feel it coming, coming down hard

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Maritha

Jag tycker att det var bra att du berättade för läkaren vilka upplevelser du har av medicinen! Om han inte vet det så är det ju inte så konstigt att han försöker övertala dig...

Har också problem med kritik, men jobbar på det. Att krossa en "motståndare" verbalt tycker jag också är en alldeles utmärkt egenskap, man måste ju få försvara sig ;) Om de sedan inte kan ta "försvaret" så skulle de ha tänkt över sitt "påhopp" noggrannare innan!

De flesta liv handlar väl egentligen om att fördriva tiden tills den tar slut, men det låter lite tråkigt när det sätts på pränt...

Ha en bra torsdagskväll, själv ska jag se Magnus Betnérs Tal till nationen :)

2008-11-27 @ 17:15:29
URL: http://maritha.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till Maritha:



Jag berättade det inte för läkaren, utan för psykologen, eftersom läkaren inte lyssnade när jag försökte förklara vilka upplevelser jag får av antidepp.



Och att krossa motståndare verbalt är inte alls bra, för det är en jäkla skillnad på att vara ute efter att krossa någon och att försvara sig. Jag är bra på det förstnämnda och mindre bra på det sistnämnda.



Jag hoppas att "Tal till nationen" var bra och att du hade en bra kväll!

2008-11-27 @ 17:28:59
URL: http://charlyene.blogg.se/
Postat av: Maritha

OK, det kan ju kännas skönt att få ur sig sin frustration iaf, till någon som lyssnar.

Angående att krossa någon verbalt så har du ju så klart rätt i att det aldrig är bra när det blir målet. Ibland kan jag dock tycka att man "har rätt" att göra det, när folk kommer med dumma påhopp utan substans bakom. Man ska vårda sin verbala förmåga, men inte missbruka den, och använda den som ett vapen (även om det kan vara nog så frestande ibland...).

Tal till nationen var ännu bättre än väntat; 1 timme och 45 minuters oavbrutet skratt gjorde gott för själen :) Som vanligt levererade Magnus Betnér knivskarpa analyser av ämnen som gemene man kan tycka att det är lite jobbigt och tabu att prata om, än mindre skämta om. Ett lysande exempel på verbal förmåga!

2008-11-27 @ 23:04:48
URL: http://maritha.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till Maritha:



Visst är det irriterande när människor kommer med dumma påhopp utan substans bakom. Men jag kan krossa även de som har substans bakom sina åsikter, bara jag inte håller med dem. :-D



Jag gillar Betnér sådär. Visst har han bra analyser, men jag tycker faktiskt inte att han är så jäkla rolig alla gånger. Har dock bara sett honom Live en gång... Det finns andra stand-ups som jag gillar mer, tyvärr är de flesta från England eller Irland och besöker inte Sverige så ofta, men Internet är ju en underbar sak som gör att en kan få tag i många DVD:s. :-)

2008-11-27 @ 23:16:37
URL: http://charlyene.blogg.se/
Postat av: Zilch

Jag kommer fortfarande finnas här... =)

2008-11-28 @ 02:03:11
URL: http://zilchisme.blogspot.com/
Postat av: Charlyene

Till Zilch:



Lova inte sådant du inte kan hålla.

2008-11-28 @ 11:14:51
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0