En liten resa i morgontrafiken

Det skall erkännas: min framförhållning är inte alltid den bästa. Men idag gick jag upp i tid för att hinna till både spårvagn och buss. Det var dags för mitt EEG. Jag har litegrann fruktat denna dag, inte riktigt vetat vad som skall ske och undrat över vad de kommer att hitta. Så jag drog på min kläderna och steg ut i den vida världen. Jag tog spårvagnen och klev av i god tid för att hinna till den inplanerade bussen.

Problemet är att bussen inte kom. Den var puts försvunnen och jag fick stå i regnet, eftersom busshållplatsen av outgrundlig anledning har tillfälligt flyttats 10 meter till ett ställe utan busskur. Men inga problem, jag var som sagt ute i god tid, så jag stressade inte. Hoppade på nästa buss, hann åka fyra hållplatsen innan bussen gick sönder. "Underbart" tänker jag sarkastiskt och börjar känna mig stressad. Får gå en bit till nästa hållplats, bara för att där upptäcka att nästa buss inte kommer förrän om 13 minuter. Nu är jag definitivt stressad - ringer EEG-avdelningen. Säger att jag är sen, gnäller över bussar och får en ny tid nästa vecka.

Så det var bara att åka hem igen. Fin liten morgontripp, eller hur?

/Charlyene - inte så förtjust i morgontrafiken

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: chaos

Nej, men vilken trist morgon! Och vilken otur du hade med bussarna! :( Vad jobbigt att få alltihop framflyttat när man har ställt in sig på att göra något, som man kanske egentligen inte har någon större lust med.



Stor varm kram till dig som fått stå i regnet och vänta!

2008-11-12 @ 16:46:23
URL: http://chaos-borderline.blogspot.com
Postat av: Charlyene

Till chaos:



Jo, det var inte sådär jättekul. Jag var inte direkt suger på att överhuvudtaget kliva ur sängen imorse, så...



Tack! Och kram tillbaka!

2008-11-12 @ 17:25:19
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0