Vill, men ska inte

Gårdagen blev inte så tokig som det kändes när jag vaknade. Efter mitt initiala utbrott över mina två vänner som jag står mitt emellan i deras konflikt, så tog jag tag i ett beslut att inte träffa den ena av dem, utan den andra: Frugan.

Vilket resulterade i min favoritsysselsättning: Sitta i en park och bara snacka skit. Denna gången med alkohol. Jag dricker inte mycket och jag dricker inte ofta, men visst använder jag alkohol som ett sätt att sluta tänka, sluta oroa mig ett tag. Det är ett mycket bra sätt att fly från världen.

Så vi drack tre cider var och fnissade. Och drog dåliga skämt och skrattade. Och så kändes allting bra för en stund. Och jag vill göra det igen, helst idag. Men jag ska inte.

/Charlyene - som önskar att alokhol varken vore skadligt eller beroendeframkallande

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Psyk

Jag tror inte på totalförbud. Inte alls. Bättre då att lära sig att försöka hantera, vilket du verkar lyckas med.

2008-05-24 @ 14:29:05
URL: http://psykbrytet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0