Rubriker är ett helvete att komma på

Klockan börjar just nu närma sig halv fyra på eftermiddagen. Dagen är alltså långt ifrån över även om jag önskar det. Inte för att det har hänt jobbiga saker, utan för att jag är gravt illamående. Jag vet inte riktigt varför, kanske var det för att jag tryckte i mig en pizza förut idag. Eller så är det bara min mupp-mage som gör sig påmind igen. Ungefär som om jag hade ett litet monster boende i mig som med jämnar mellanrum sparkar på mig inifrån och säger "glöm inte bort mig".

Anyways. Jag lyckades som sagt ta mig ur sängen imorse och pallrade iväg mig till psykiatriker Agneta efter att ha spenderat 20 minuter med att funder över vilka skor jag ska ha på mig. (Nejdå, jag har inte aaaaaaalls svårt att fatta beslut.) På vägen in är jag ca 10 sekunder från att åka fast i biljetkontroll, men räddar mig själv med en sms-biljett.

Psykiatriker Agneta förlängde min sjukskrivning en månad, vilket egentligen bara är ett stressmoment eftersom en månad går fort och sedan kommer ångesten över att behöva tänka på att göra något annat göra sig påmind igen. Och då är dessutom alternativet att plugga borta, eftersom kurserna redan har hunnit börja då och jag kommer inte att kunna vara med. Men jag skall inte tänka så. Jag skall tänka på att det är sommar och jag kan hänga i solen en månad. (Säääkert....)

När jag går från Agneta mot Grönsakstorget känner jag mig bara ledsen, och jag har ingen aning om varför. *suck*

Mötte upp Frugan. Vi skulle egentligen hänga i en park, men vädret tillåt det ej, så vi käkade pizza (Frugan betalade) och sedan gick till Muffins m.m. på Linnégatan. De har underbara fotöljer att slappa i. Och vädret innehöll faktiskt lite sol, så vi var glada och diskuterade barndomsminnen som involverar hästar. Det är ganska lustigt hur likartade liv jag och Frugan egentligen har haft,. Det är faktiskt lite scary...

Sedan skall vi åka hem. Hållplatsen efter att vi har klivit på spårvagnen kommer biljettkontrollantsjävlar igen, så vi hoppar av. Och bestämmer oss för att gå till Brunnsparken. På vägen dit hittar vi en inredningsaffär vi inte har sett tidigare, gå in och upptäcket stora mängder grodor. Inte levande, alltså. Utan prydnadsgrodor och grodljus. Vi var mycket exalterade en stund. Vi hittar även en övervåning på Prickig Katt's nya lokaler där vi en stund drömmer oss bort till en värld som inte involverar fula tapeter och en stram budget. (Nejdå, vi är inte alls lättexalterade...)

Så åker vi hemåt. Strax efter att Frugan har hoppat av ser jag civilklädda kontrollanter och skickar det sedvanliga varnings-sms:et till dem jag känner som inte har månadskort. Som tur var befann sig kontrollanterna på väg in mot stan, och jag var på väg åt andra hållet.

Jag hoppar av på min hållplats och myser lite åt tanken på att ha lurat av Västtrafik lite pengar, när Frugan ringer. Hon känner sig tvingad till att berätta om hennes tur till Konsum som involverade sega kassörskor och människor som envisas med att betala sin mat för 667 kr med mynt, vilket gjorde henne mycket irriterad. Och jag blev naturligtvis sympati-irriterad. Medans hon pratar i mobilen och förklarar hur irriterad hon är för mig står hon i kön på Apoteket, och nästan exakt samma sak händer. Frugan nästan flippar och jag nästan sympati-flippar. (Nejdå, vi är inte alls lättirriterade.)

Jag är glad att jag är hemma nu och inte behöver gå ut mer idag. Jag och mitt illamående skall nog ta och göra så lite som möjligt ett tag.

/Charlyene - som anser att världen vore en mycket bättre plats om man bara fick vara ifred en stund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0