Jag vet inte hur man gör

Jag vaknade strax efter fem imorse. Men tog mig inte ur sängen förrän runt 11. Sex timmar av att ligga i sängen och lipa, stirra in i väggen och försöka att tänka på något annat. Men inget fungerar. Små saker får gigantiska proportioner, som att jag missade min tvättid tack vare att jag inte kom ur sängen. Jag känner mig lat och värdelös. Som vanligt.

Jag måste försöka vända på det, jag kan inte leva såhär. Men jag vet inte hur man gör. Att "rycka upp mig", "ta mig i kragen", och alla andra fåniga saker man får höra, fungerar uppenbarligen inte. Och vad annars kan man göra?

The trick is to keep breathing, brukar man säga, men mellan ångesten vågor finns inte rum nog för mig att ta ett helt andetag. Jag börjar få slut på luft. Varför ens försöka andas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0