Huvudvärk och magångest

Jag har en sjuk jävla huvudvärk. Det känns som om någon har tagit mitt huvud, gröpt ur min hjärna, fyllt huvudet med kastruller istället och skakat runt det. Och efter två magnecyl har det inte blivit bättre. Hade det varit migrän hade jag kunnat förstå, kanske till och med välkomna det. Migrän kommer, för mig och för många andra, när man har slappnat av. Och om en natts migrän är vad jag får utstå för att ha slappnat av, då är det okej. Men icke sa Nicke och slog mig med en pinne... Vanlig jävla huvudvärk som inte går över, och som dessutom får mig att bita ihop tänderna så hårt att jag får ännu mer huvudvärk.

Kanske kommer det av den äckliga känslan jag har haft i kroppen nu ett par dagar. Känslan av att inte kunna avsluta något. Av att vara så rastlös att det kryper i mig varje gång jag försöker sitta still. Men samtidigt vara så rastlös att jag inte kan koncentrera mig på något alls.

Jag hatar mig själv för mina oavslutade projekt. De bara lägger sig på hög och som en klump i min mage. Lapptäcket som aldrig kommer att bli klart för att jag en dag, helt plötsligt, bestämde mig för att det var fult. Eller byxorna jag började sy om. Eller böckerna jag skulle läsa. Ingenting fungerar. Och jag kan inte ens gråta över det, för det gör för ont i mitt huvud.

/Charlyene - som önskar att hon kunde sova bort resten av den här jävla dagen

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0