Mående-skala

När jag mår riktigt dåligt vill jag inte ha någon i närheten av mig. Jag kan inte tolerera en enda person nära mig. Inga kramar, inga uppmuntrande ord, ingenting. För då är jag så uppe i mig själv att jag inte kan koncentrera mig på något annat än det kaos som försiggår i mig. All annan närvaro ökar bara på detta kaos.

När jag mår ganska dåligt vill jag ha någon att prata med. Någon som lyssnar och som inte bara säger "stå ut, det kommer att bli bättre" eller kommer med råd som jag inte i det läget kan ta till mig.

När jag mår lite dåligt vill jag ha en kram. Någon som stryker mig över huvudet och som säger "jag hoppas att det är bättre imorgon".

När jag mår bra... Vet jag inte vad jag vill. Det var så längesedan jag mådde bra att jag har glömt bort hur det känns.

/Charlyene - som har tröttnat på sig själv

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: psykiatrin.blogg.se

Oj du skriver så bra.. verkliga tips till psykiatrin det dära...

När jag mår dåligt vill jag höra:

Allt kommer bli bra.



Hmm.. kan du hjälpa mej med en grej?

Jag behöver mer psykiga bilder som du gjort själv och bidrag till tävlingen om att rita ångestmonster!

Men också om du vet någon konst som är psykig, gå in och kolla på bilderna så förstår du.

Glöm inte att hedra fler som du känner som begått självmord, och skriv gärna en liten berättelse om personen.

Vi kämpar ju liksom, för deras skull också.

Kram på dejj! /Psykos [email protected]

2008-07-12 @ 10:54:11
URL: http://psykiatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0