Ingen koll på känslor

Problemet med att inte veta vad man känner är att... tja, man inte vet vad man känner. Det kan låta enkelt, men är egentligen en fruktansvärd sits att vara i. Det är som att leva i någon form av limbo.

Jag vet inte vad jag känner och tycker. Och vet man inte vad man känner, då vet man heller inte vad man skall göra. Jag vet inte vad jag skall göra. I något hänseende alls, nästan. För känslor styr ofta våra beteenden. Men om jag inte vet vad jag tycker om mina vänner, hur skall jag då kunna veta om jag vill träffa dem eller inte? Bara för att ta ett exempel.

Många tror mig inte när jag säger att jag känner så lite som jag gör, eller rättare sagt har så dålig koll på vad jag känner. De tror att det är en omöjlighet. Men det är sant. Jag känner bara de mest akuta känslorna.

Så nu sitter jag här och har beslutsångest om jag skall träffa Mannen eller inte idag. Efter att den initiala stormen lagt sig har jag ingen som helst koll på vad jag tycker om honom. Och det känns ganska fruktansvärt. Inte undra på att jag i mina tidigare förhållanden har låtit mig utnyttjas. Det är svårt att säga nej när man inte vet att man själv inte vill.

/Charlyene - som har noll-koll

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Fjärilen

Jag tror jag förstår hur du känner för jag är likadan i perioder. Men för mig är det ju alltid svart/vitt antingen massor med stormande känslor eller ingenting.



Jo, jag ör medlem i facketmen har inte varit med så länge. Kan dom hjälpa i alla fall?

2008-07-17 @ 11:00:40
URL: http://psykfallet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0