Iallafall en stund i solen (mänskligheten är fucked up)

På min högra underarm, strax över det ärr som jag åsamkade mig själv för mindre än ett år sedan står det Acquired Taste intatuerat. Jag tycker att det är ett passande sätt att visa vem jag är, för det kan tolkas på så många sätt. Men ibland får det oanade konsekvenser. Som när jag står på bussen och håller i mig i en stång, och kärringen på sätet bredvid nästan vrider nacken ur led när hon försöker läsa texten som ur hennes synvinkel är uppochned. Jag höll på att skratta ihjäl mig, när jag såg att hon mumlade orden för sig själv och ändå såg oförstående ut.

Efter bussresan köper jag vatten och jordgubbar (det sistnämnda var för övrigt sjuuukt dyrt) och sätter mig i Kungsparken. Strax efter att jag har slagit mig ner på min filt kommer en alkis cyklande och skriker "Hallå" och cyklar vidare. Två minuter senare kommer nästa alkis, denna gång till fots. Även han skriker "Hallå" till mig. WTF?

I parken ligger jag mest och slappar, solar och lyssnar på lite Flogging Molly (och självklart äter jordgubbar). Efter en timme eller så kommer ett par gående på en av gångvägarna. När de ser att jag kollar på dem ställer de sig och börjar råhångla. Inte nice, tänker jag och tittar bort. Då ställer de sig istället rak framför mig på gräset och gör samma sak i typ två minuter, innan de bara går vidare. Jag förstår ingenting.

Efter ett par timmar känner jag mig lagom bränd och bestämmer mig för att gå. Men innan jag hinner packa samman mina saker kommer en man på cykel. Han stannar bredvid mig.
"Hej" säger han och ler.
"Hej" säger jag med förakt i rösten.
"Jobbar eller pluggar du?" frågar han och jag blir irriterad.
"Vad spelar det för roll?" spottar jag ur mig.
"Vi söker tjejer som kan jobba för oss i höst."
"Vad för jobb?"
"Caféer, restauranger och lite sån't."
"Nej tack."
"Varför inte?
"Jag är sjukskriven."

Sedan drar han en lång harang om tatueringen jag har på mitt vänsterben (två teatermasker, en glad & en ledsen), och hur han har en kusin som är konstnär. Sedan önskar han mig lycka till och cyklar vidare.

Jag förstår verkligen inte mänskligheten. Men jag fick iallafall en stund i solen.

/Charlyene - som mest känner sig svettig efter denna dag

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: I STILL BITE

Första personen, tanten: ASROLIGT ju! >_< Nästa, alkisarna: låter som alkisarna där jag bor. Och svarar man inte får man veta att man är en djävla hora eller jordens största skitstövel. Par som så uppenbart måste ställa sig mitt framför någon & skylta med sin kärlek eller kanske inbilla sig att de fortfarande är kära, är så patetiska. Och den sista, mannen på cykel: lätt en hallick!

2008-08-01 @ 00:24:35
URL: http://istillbite.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Lätt att mannen på cykel var en hallick. Den jävla fåntratten trodde säkert att det var ett bra sätt att ragga tjejer på. Well, why not? Jag har ju ingen inkomst just nu. :-)Kanske borde ha tagit hans erbjudande på allvar.

2008-08-01 @ 11:35:06
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0