Skitdag nummer två

Jag tror inte att idag kommer att bli så mycket bättre än gårdagen. F-kassan lyser fortfarande med sin frånvaro på mattan vid mitt brevinkast. Däremot kom påminnelse nummer två om hyran jag ännu inte har betalat. Inkasso är nu MYCKET arga på mig. Längst upp kan man läsa:

INKASSOKRAV

Ni har en skuld till ovan boregär som vi har fått i uppdrag att inkassera.
Trots att fodran är förfallen till betalning är nedanstående kapital- och räntekrav fortfarande ej betalt. Ni anmodas därför att betala skulden på bifogat inbetalningskort eller kontakta oss om något är oklart inom 8 dgr. Vid utebliven betalning eller invändning kan laga åtgärder vidtagas där eventuell påföljande dom kan medföra att Ni riskerar att förlora er hyresrätt samt att betalningsanmärkning registreras. Vi vill erinra om att Ni enligt lag är skyldig att betala dröjsmålsränta samt påminnelse- och inkassokonstad.



Jaha. Jag har 8 dagar på mig att se till att jag inte blir bostadslös med betalningsanmärkningar pga att jävla fucking F-kassan är segast i världen och Soc är inkonsekventa idioter!!! Min värld är på väg att krascha totalt. Och idag skall jag återuppta sjukgymnastiskt behandling hos en öppenvårdsmottagning som jag har förlorat all respekt för.

/Charlyene - som har tagit sitt Theralen och fortfarande inte känner sig lugn

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: chaos

FK ger jag inte mycket för! Har bråkat med dom en hel del. Låååååångsamt går det, och det blir ofta fel. Det är som att dom som jobbar där tror att det är deras egna pengar som ska betalas ut. Dom håller krampaktigt fast i dom så länge som möjligt. Och sätter oss sjuka i situationer som den du hamnat i nu. :(



Håller tummarna för att beslutet dyker upp imorgon!

2008-08-07 @ 00:47:11
URL: http://chaos-borderline.blogspot.com
Postat av: Charlyene

Till Chaos:



Tack! Och håller med: F-kassan är en konstig myndighet. Som tror att alla är rika nog att ha sparade pengar att leva på i kriser, samtidigt som de är helt övertygade om att vi inte alls är sjuka utan bara lata och vill stjäla från dem. suck

2008-08-07 @ 11:15:34
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0