Depressivitet är...

Jag står på en perrong och ser tåget komma in på stationen. När det stannar ser jag en kvinna i fönstret rakt framför mig. Hon är jag. Men jag står still, tänder en cigg till och vänder mig bort. Och när tåget åter åker iväg funderar jag inte ens över var hon är på väg. I can't be bothered.


♦Depressivitet är för mig att inte orka bry mig. Att rycka på axlarna och låta livet flyta på, dag efter dag efter dag, utan mening.
♦Depressivitet är att vilja dö. Det handlar inte längre om att inte orka leva med kaos och ångesttoppar, panik och tvångstankar. Det handlar om att vilja dö, för även om livet förändrades till det bättre skulle det ändå vara meningslöst.
♦Depressivitet är meningslöshet och ekande tomhet.
♦Depressivitet är att se världen i grått och svart; och att ha glömt bort hur färger ser ut.
♦Depressivitet är att stanna i sängen, för att det inte finns någon mening att lämna den.
♦Depressivitet är orkeslöshet, där varje projekt tar tusen år och en dag.
♦Depressivitet är en bubbla, fylld av lugn för inga känslor kan tränga in i den

/Charlyene - något depressiv

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0