JAG AVSKYR LÄKARE!!!

Okej, så jag var hos läkaren. Och det gick åt helvete. Varför tror inte läkare på mig? Är det så att alla människor bara försöker lura till sig piller och läkare är jävligt försiktiga? Eller är det så att alla läkare under sin utbildning lär sig att cynism och misantropi is the only way to go? Fuck it! Hon sade åt mig att panikångesten var det bara att kämpa sig igenom och att antidepp inte var att tala om. Och undrade varför jag inte hade försökt hårdare att finna en egen väg till sömn. Och antydde att jag hade vänt på dygnet och att det var därför som jag inte kunde sova.

Ingen psykolog, ingen antidepp, men åtminstone lugnande så nu kanske jag kan sova om nätterna. Nackdelen är att de jävlarna sitter i 12 timmar efter att man har tagit dem.

Jaja. Skall boka ny tid i januari och återkomma då. För att se om jag mår bättre. Och visst, jag erkänner - börjar jag sova om nätterna kommer jag säkert att må bättre. Lite iaf. Men jag vet ju vad som ligger bakom. Och sömnproblemen kommer att komma tillbaka om jag inte kommer till rätta med depressionen. Eller så sätter det sig på matvanorna (är som ett litet barn, om jag inte kan kontrollerna livet märks det direkt på mat och sömn)... Och det är ju jävligt mycket bättre. Kommer jag väl att bli ätstörd igen. Eller whatever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0