Efter jul

Jag lyckades ta mig igenom julhelgen, mest genom att sova så mycket som möjligt och äta massa mat. Kalkon, sill, lax, äggost... listan kan göras lång. Mest väntade jag på att kvällarna skulle komma så att jag fick en ursäkt att gå och lägga mig. Jag är så satans trött, men kan fortfarande inte sova utan de lugnande.

Första kvällen låg jag nästan två timmar med ångest och gråt innan jag tog ett piller och lyckades somna. Det är konstigt - förut har jag alltid kunna sova som en sten när jag har varit hos föräldrarna. Men, men...

Nu är det dags för nya tag. Inget mer tycka synd om sig själv (så länge jag kan sova på något sätt), inget mer strunta i saker som skall göras (skolan skall fixas med eller utan blod) och inget mer skita i vad jag äter. Jag väger på tok för mycket, eller rättare sagt - jag har för mycket fett på kroppen. Dags att banta ner sig några kilo så att jag kommer i mina favoritjeans igen. Som det är nu kan jag inte ens knäppa dem...

Men idag har jag läst kurslitteratur, skrivit lite på tentan (eller snarare en av de fem inlämningsuppgifterna som tillsammans bildar tentan) och sådär... Nu skall jag ta ett bad och sedan läsa ut en bok. Det har jag bestämt. Så det är så det skall bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0