Trött, rastlös och ångestfylld

Medicinintaget igår:

10 mg Cipralex (antidepressiv)
60 mg Theralen (ångestdämpande dels i flytande form, dels i tablettform)
15 mg Oxascand (ångestdämpande)
10 mg Nozinan (neuroleptika, för sömnens skull)

Resultat: Trött som satan med rastlös i kroppen med ångestsvallningar, kunde inte sova, och när jag tillslut lyckades somna så hade jag mardrömmar. För att inte tala om att när jag vaknade var jag så efterbäng att jag inte kunde få upp ögonen ens. Så jag somnade om, struntade i frukost och andra materiella ting, och sov fram till lunch. Då kom en medpatient in och ville ha upp mig ur sängen, för hon hade tråkigt.

Jaha, sade jag och gick upp för att äta. Fick i mig lite potatismos, kaffe och två cigg. Nu känner jag mest för att gå och lägga mig igen. Mitt huvud fungerar inte, och jag vill inte ta ångestdämpande för de gör mig trött och rastlös på samma gång, trots att de inte hjälper mot ångesten. Jävla skitpiller.

/Charlyene - trött på piller

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: psykiatrin.blogg.se

Hej..

jävla massa piller du.. jag åt piller på psyket nyss i några dagar.. sov som en stock.. men inte fan e man utvilad.



KOlla gärna in sidan, lite nya inlägg och så.

Om du har roliga journalanteckningar eller inte har skrivit till

mej om din diagnos är du välkommen på [email protected]

Kram P

2008-09-09 @ 19:54:13
URL: http://psykiatrin.blogg.se/
Postat av: David

Usch, gillar verkligen inte nozinan.

Hade den utskriven förut och den funkade

inte alls mot sömnproblemen men var väldigt

duktig på att göra Zombie av mig dagen efter

2008-09-11 @ 11:19:08
URL: http://underdark.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till david:



Nozinan fungerar inte så bra för mig heller. Visserligen känner jag inte alls av den dagen efter, men den hjälper inte sömnen ett dugg. Däremot så tar det bort lite av rösterna och hallisarna i mitt huvud, och det är ju alltid skönt.

2008-09-11 @ 22:35:09
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0