Helvetes jävla byråkratiskit!

Snabb sammanfattning:

I mitten av februari blev jag sjukskriven medan jag pluggade. När terminen sedan var över (den nionde juni) skickade jag in en ny ansökan om sjukpenning, en som sade att nu skulle jag vara sjukskriven som arbetslös istället för student. Då måste Försäkringskassan göra en ny bedömning. Min ansökan inkom den 19 juni till F-kassan, och sedan dess har ingenting hänt. Jag har ringt och frågat vad som sker, ringt och frågat om papper saknas, ringt och ringt och ringt. Tillslut ringer min handläggare upp mig och säger att han inte heller vet varför det tar så lång tid. Jag sliter mitt hår, och går tillsist till mina föräldrar för att be om hjälp med hyran som vid det laget redan har hamnat hos Kronofogden, eftersom Soc av outgrundliga skäl har vägrat att hjälpa mig.

Nytt:

I arla morgon (runt halv elva på förmiddagen) ringer en person upp mig från F-kassan och säger att anledningen till att inget händer är att jag inte har skickat in vissa papper. Dessa papper är arbetsgivarintyg från mitt arbete INNAN jag började plugga, min inkomst och papper från CSN som säger att jag inte längre pluggar. KUNDE DE INTE HA SAGT DET LITE TIDIGARE, TEX NÄR JAG FRÅGADE OM NÅGOT SAKNADES?!?!?!?

Men att få tag i papper från så långt tillbaka, alltså åren 2001 och 2002, är inte så jävla lätt. Jag ringer min mamma och börjar nästan gråta av ilska. VARFÖR måste det ta nästan 13 veckor innan de säger något? VARFÖR måste de få in uppgifter som de själva kan kolla? VARFÖR, VARFÖR, VARFÖR? JAG HATAR F-KASSAN!!!

Och det värsta är att personen som ringde mig hela tiden pratade om min eventuella sjukpenninggrundande inkomst, så jag vet inte ens om den är giltig. Det känns som om jag skall falla ner i gråt och kräkas....

/Charlyene - med stort hat i hjärtat

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0