En liten stund av en underbar känslan

Jag vaknar av väckarklockans pipande, men jag har ingen som helst lust att ta mig ur sängen. Men jag måste, för annars är ännu en dag förstörd. Så jag tar mig från sängen till soffan framför TV:n. Längre än så tar jag mig inte. Min energi är slut, jag känner mig utmattad. Men när jag slänger mig ner i min gröna sammetssoffa känner jag något - solen som värmer min hud och får mina ögon att kisas.

Det är stunder som dessa som jag lever för. Stunder när omvärlden lyckas tränga igenom min bubbla och få mig att känna... lite glädje över att leva, I guess. Stunder när det inte spelar någon roll hur sunkig jag är, hur dåligt jag mår. Jag lyfts upp och känner för en stund lite lugn. Vad skulle jag göra utan solen?

Nu skall jag bara kämpa för att behålla den känslan...

/Charlyene - gotta love the sun

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Candy

Älskar sådana stunder. De är så ovanliga, men det är underbart när de inträffar. Så underbart att man nästan blir förvirrad då det inte hör till vanligheterna att känna så. Jag har fått för mig att man har lättare att uppskatta s.k. småsaker om man inte trivs särskilt bra med tillvaron i övrigt. De som har allt på ett fat bryr sig nog inte om ifall det är solsken ute. Men de mår å andra sidan kanske inte så psykiskt dåligt. Hur som helst hoppas jag att du kunde hålla fast vid känslan & att du mår bra nu när jag skriver detta. Kram!

2008-09-14 @ 20:07:23
URL: http://istillbite.blogg.se/
Postat av: Candy

Älskar sådana stunder. De är så ovanliga, men det är underbart när de inträffar. Så underbart att man nästan blir förvirrad då det inte hör till vanligheterna att känna så. Jag har fått för mig att man har lättare att uppskatta s.k. småsaker om man inte trivs särskilt bra med tillvaron i övrigt. De som har allt på ett fat bryr sig nog inte om ifall det är solsken ute. Men de mår å andra sidan kanske inte så psykiskt dåligt. Hur som helst hoppas jag att du kunde hålla fast vid känslan & att du mår bra nu när jag skriver detta. Kram!

2008-09-14 @ 20:08:00
URL: http://istillbite.blogg.se/
Postat av: Candy

Älskar sådana stunder. De är så ovanliga, men det är underbart när de inträffar. Så underbart att man nästan blir förvirrad då det inte hör till vanligheterna att känna så. Jag har fått för mig att man har lättare att uppskatta s.k. småsaker om man inte trivs särskilt bra med tillvaron i övrigt. De som har allt på ett fat bryr sig nog inte om ifall det är solsken ute. Men de mår å andra sidan kanske inte så psykiskt dåligt. Hur som helst hoppas jag att du kunde hålla fast vid känslan & att du mår bra nu när jag skriver detta. Kram!

2008-09-14 @ 20:08:33
URL: http://istillbite.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till Candy:



Stunder som dessa är ovärderliga. Men de kan nog bara uppskattas om man har sett livet ur dödens perspektiv. Jag försöker hålla fast vid känslan så gott jag kan. Och denna dag är iaf bättre än gårdagen, och det är ju alltid något. Kram!

2008-09-14 @ 23:38:15
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0