Skräckblandad förtjusning

Det är med skräckblandad förtjusning som jag kliver ur sängen idag. För igår bestämdes att idag skall jag och Mannen träffas. Och inte bara på det där vanliga sättet som vi brukar träffas, av stilen åka hem till honom efter att han slutar jobbet vid nio, ligga-ligga-ligga, somna, vakna, ligga och sedan åka åt våra separata håll igen. Oh nej, idag är han ledig, en hel dag utan varje sig jobb eller son, och den dagen väljer han att spendera med mig. Mitt hjärta hoppar runt, runt, runt i mitt bröst och det knyter sig i magen. Som sagt: skräckblandad förtjusning.

Tyvärr är jag tokpank, så några större bravader kommer troligtvis inte att ske. Istället blir det hyra film och ignorera höstsolen. Och hoppas på att allting löper smidigt. Vi har en förmåga att inte förstå varandra, jag och Mannen. En förmåga att misstolka, förvränga och vrida på allt som den andre säger. Vi har en förmåga att inte vara riktigt kompatibla när det gäller saker som sömn och mat heller för den delen.

Jag funderar mycket över min relation till honom. För det är icke ett förhållande, icke är det vänskap, icke är det enbart sex. Det är något mellanting, någon avart som jag inte är säker på är bra för min mentala hälsa. Men det skiter jag i. Jag räds inte sorgen, smärtan, hatet om (när?) han sårar mig. Jag räds att inte få vakna kvart i åtta på morgonen en söndag och inte somna om, för jag vet att idag får jag träffa honom.

Jag vet inte om jag är kär. Jag vet inte ens vad "kär" innebär. Men jag vet att jag vill att han skall vilja ha mig. Kanske är jag en manipulerande jävla hora, men... då får jag väl vara det. Ingen bestämmer spelreglerna förutom jag. Och om jag utnyttjar honom, är jag säker på att han utnyttjar mig lika mycket tillbaka.

/Charlyene - vilse i icke-relationernas land

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Candy

Kanske en form av vänskap med sex inblandat? Jag vet inte. Men det är väl bara att köra på. ^^ Att vilja att någon skall vilja ha en är väl inte samma sak som att vara kär, fast vad spelar det för roll? Han kanske vill precis samma sak och kan ni ge varandra den bekräftelsen och vara på samma nivå kan ni säkert få en massa nice stunder tillsammans. Före jag träffade min pojkvän föredrog jag att utnyttja. Haha.



Lycka till hur som helst! Hoppas dagen blev mysig.

2008-10-19 @ 21:56:14
URL: http://istillbite.blogg.se/
Postat av: Vingklippt

Nä, de berättar ingenting på öppenpsyk. Jag frågar och frågar. Tjatar och tjatar. Och de skjuter bara upp allt på framtiden. Jag är obeskrivligt trött på dem. Hade det funnits något mer team i den här lilla staden hade jag bytt för länge sen.

2008-10-20 @ 11:43:11
URL: http://trasigt.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till Candy:



Någon form av vänskap med starkare känslor och sex inblandat, maybe? Well, well. Orka definiera.



dagen blev i vilket fall som helst jättemysig, tack så mycket!

2008-10-20 @ 14:05:22
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0