Om mina journaler

Jag har begärt ut (och fått) mina journaler. Det står inget anmärkningsvärt. Lite kommentarer om att jag "har gjort en stor tatuering", har "vårdad klädsel" , är "intellektualiserande" och att det en gång, när jag kom till psykakuten efter att inte har sovit på två nätter, hade hallucinationer och overklighetskänslor, påpekas när läkaren kom ut i väntrummet för att hämta mig, så "ligger hon i soffan med skorna av, som om hon vore hemma".

Enligt mina journaler har jag tydligen också bulimi och drag av schizoid personlighetsstörning. Tur då att jag har hållt inne med mina narcissistiska drag, annars hade de väl klassat mig som komplett galen.

Roligt är också att när jag kommer till akuten en morgon efter att ha haft ett avbrutet självmordsförsök, så klassas jag som "vagt suicid".

Annars kan jag bara anmärka på den journal jag har fått från min gamla öppenvårdskontakt, att det är anmärkningsvärda är inte vad som står, utan vad som INTE står. Minnesluckor, känslor av overklighet, hörselhallucinationer, självmordstankar - och planer - allt som jag har med stor möda försökt förklara finns inte med.

Detta är nackdelen med att intellektualisera - jag blir inte tagen på allvar. För kan jag resonera kring mina problem så de inte så farliga, eller hur?

/Charlyene - skrattar lite för mig själv

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0