Det inre kriget

Demonerna slåss i mig. För bara några dagar sedan var det helt annorlunda: jag hade ett visst mått av inre frid, eftersom även om demonerna fanns där så poppade de bara upp en i taget. Nu kommer de flera på samma gång, sliter och drar i mig, och försöker övervinna mig på deras sida. Jag skulle inte kalla det ett fullskaligt krig, men för varje slag som genomförs, desto närmare den punkten kommer jag.

Några exempel:

Det finns en demon som tycker att jag skall ge ALLA mina pengar till mina föräldrar och sluta existera. En annan demon tycker att jag skall ljuga för mina föräldrar och behålla lite extra för mig själv.

En demon tycker att jag skall gå in på stenhård diet; vilket i mitt fall innebär: enbart kaffe och vatten under dagen och sedan havregrynsgröt med minimjölk (utan något annat) på kvällen. En annan demon tycker att jag skall släppa på alla hämningar och äta, äta, äta - hetsa tills jag blir smällfet. Det är vad jag förtjänar.

En demon tycker får mig att känna mig totalt ensam. En annan säger åt mig att ensamheten är mitt enda val.
---

När demonerna krigar är det inte de som skadas, utan det är jag. Mitt inre är sargat; jag har slagits blodig av att enbart vara en åskådare som aldrig kan ingripa i demonernas kamp, aldrig påverka, bara bli påverkad av deras resultat. Hjälplöshet, frustration, ångest - känslorna väller omkring i mig. Men jag kan ändå inget göra. Jag är fasthållen, fastkedjad. De paradoxala demonerna skriver listor i mitt huvud om dikotoma kategorier, men jag kan inte välja. Vilket val jag gör beror helt på vilken demon som råkar vinna för studen. Jag är en slav.

/Charlyene - ofri

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: psykos

Hmm.. känns som boken "Sänder på tusen kanaler" när du skriver.. tipsar om den..

Alla känslor och demoner drar i mig åt olika håll..

Ska jag dö eller leva..



Jag har skrivit ett inlägg om Depression nu,

så är du deprimerad/ har varit så hjälp gärna till

med böcker/film/symtom/tips till psykiatrin!

Om du vet någon som bloggar om depression så får

du också väldigt gärna tipsa!

Glöm inte att skicka citat om du har några på lager!

Kram på dej /pSykos

2008-10-28 @ 10:59:30
URL: http://psykiatrin.blogg.se/
Postat av: Candy

En demon säger åt mig att skära, skära. Jag fattar inte hur det har blivit så här?! Sure, jag har alltid varit lite konstig, men när jag tycker mig se andra människor eller väsen i spegeln som säger att de inte försvinner förrän jag skadat mig... då skrämmer jag även mig själv.



Jag hoppas verkligen att du blir kvitt demonerna. Jag finns här om du vill prata.

2008-10-28 @ 13:19:36
URL: http://istillbite.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till Candy:



Låter som om du inte alls mår bra. Men jag har också haft stunder av sådant. Skönt nog kan jag för det mesta skita i det.



Jag finns också här om du vill prata. Om det blir för jobbigt, eller om du bara vill samtala lite, så finns jag här.

2008-10-28 @ 14:18:48
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0