Bortskyllande och bortförklaringar som inte fungerar

Det finns så mycket jag skulle kunna skylla på när det gäller mitt mående. Vädret är en sådan sak. Det är spöregn och gråhet och aldrig riktigt ljust. "Social baksmälla" (ett uttryck som påpekades för mig av Linlin, tackar för det!) efter helgens släktträff, är en annan. Verkningslösa mediciner är en tredje. Men allt är just bortskyllande och bortförklaringar.

Visst kan vädret påverka en, men är det meningen att jag skall gå ner mig varje gång det regnar ute? Det är inte realistiskt.
Skall jag vara utmattad varje gång jag har träffat någon/några? Inte heller realistiskt.
Och är det verkligen så att mitt mående skall bero på vilka piller jag stoppar i kroppen? Inte heller speciellt lovande, eftersom inga mediciner tycks fungera på mig i längden.

Den krassa sanningen är denna: Jag mår inte bra. Och jag kan inte skylla det på något alls. Inte ens jag själv, även om det är lockande. Det är bara så det är.

/Charlyene - lyckades faktiskt ta mig till affären och handla mjölk

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: chaos

Att se sanningen är moget och klarsynt. Men att skylla på annat/andra kan vara väldigt skönt och befriande ibland! :)



Kram!

2008-10-13 @ 15:23:04
URL: http://chaos-borderline.blogspot.com
Postat av: David

Känner igen vad du skriver då jag också skyller ifrån det mesta på andra människor.

Men egentligen behöver man ingen ursäkt för att må dåligt, även fast man känner sig så dum för att må dåligt utan "anledning"

2008-10-13 @ 17:26:07
URL: http://underdark.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till chaos & David:



Det är så mycket enklare när en har något att skylla på, något som en kan peka på som orsak. Nu vet jag varken in eller ut, eftersom jag inte vet varför jag mår såhär, eller vad jag skall göra åt det.

2008-10-13 @ 17:43:35
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0