Ännu en ny medicinkur...

Ännu en morgon.

Eftersom jag igår lyckades släpa mig till Apoteket med pengar tiggda från min ömma moder (då F-kassan rövknullar mig och vägrar betala ut det retroaktiva jag har rätt till innan ordinarie utbetalningsdatum), fick jag mina härliga, härliga mediciner. Såklart fick jag fler Stesolid, så any day now kommer jag att vara fullfjärdrad benzoknarkare. Sedan hämtade jag ut Nozinan, mina underbara små gröna piller som gör att jag kan få sömn om nätterna. Och så den nya antideppkuren kallad Efexor.

Den sistnämnda skall tas på morgonen i samband med mat. När jag läser detta brister jag ut i skratt, så att jag nästan viker mig dubbel där jag går hemåt med bipacksedeln i handen. Att ge en bulimiker (vilket jag numera klassas som) en medicin som skall tas på morgonen i samband med mat är ren idioti. För det första, hur många bulimiker äter frukost? Inte jag iallafall. För det andra, OM jag skulle äta frukost - hur länge tror ni att den skulle få vara kvar i min mage? INTE LÄNGE! Och då skulle jag spy upp även pillren. (Dessutom kan ju tilläggas att en av biverkningarna på Efexor kan vara viktuppgång, och då kommer jag säkerligen att sluta äta de små rosa pillrena...)

Så det var ju bortkastade pengar, tänker jag och slänger ändå i mig ett av pillrena när jag kommer hem, med enbart ett glas juice som bistånd. Klockan var då runt tre på eftermiddagen. En timme senare sitter jag och har frossa. Kallsvetten rinner ner längs mitt finniga ansikte, och jag kan inte bestämma mig för om jag fryser ihjäl eller kokar upp. Därför är jag glad när klockan slår slaget sju och det blir dags för mig att äta kvällsmat. Lite mat kanske dämpar, tänker jag. Samtidigt slänger jag i mig tre Nozinan, som brukar ta några timmar på sig att verka.

Klockan åtta är jag lugn som en ko på sommarbete, och kan inte hålla ögonen öppna. Kvar över åtta sover jag och vaknar inte förrän vid nio denna morgon, glad som en lärka (hur glada de nu egentligen är).

Så ja... Det är ännu en morgon. Jag dricker mitt kaffe och proppar i mig min Efexor och undrar om jag får samma effekt idag. Kommer att bli spännande att se hur skakningarna och frossan utvecklar sig.

/Charlyene - intresserad

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: puffan78

mitt ex gick ner fem kg på en månad av effexor. själv har jag också provat skiten, men jag minns inte (av alla piller jag testat) vilka biverkningar jag fick som gjorde att jag slutade. men det är fanimej ingen rolig medicin, så mycket vet jag... hoppas den fungerar för dig i alla fall!



lycka till! :D

2008-10-22 @ 20:18:16
URL: http://osynligt.blogspot.com
Postat av: Maritha

Lite lustigt det där med att den ska tas med frukosten :)

Tråkigt med frossa, men bra att du fick sova. Förhoppningsvis blir det lindrigare biverkningar framöver, och att den hjälper.

2008-10-23 @ 00:41:16
URL: http://maritha.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till puffan:



Jag har också hört om de som går ner. Men å andra sidan har jag också hört om de som har gått upp. Så vi får väl se. Känns inte direkt hoppfullt, men jag får väl ge dem de vanliga 6 veckorna... Och se vad som sker. :-)



Tack!

2008-10-23 @ 08:40:36
URL: http://charlyene.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till Maritha:



Det är väl bara att proppa i sig pillrena och hoppas på det bästa. Annars vet jag inte vad jag skall göra, känns som om jag har testat det mesta i medicinväg nu. Och att jag dessutom har bytt för ofta, för att jag inte har stått ut med biverkningarna. Men, men...

2008-10-23 @ 08:42:18
URL: http://charlyene.blogg.se/
Postat av: Bella

Jag gick ner minst 5 kg av Efexor.. Medicinen funkade för mig men det är ju så olika, väldigt individuellt. Hoppas det funkar för dig!

2008-10-24 @ 17:20:25
URL: http://grymmabella.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till Bella:



Då får jag hoppas att jag också går ner! :-)

2008-10-24 @ 18:13:59
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0