Passivitet påväg att brytas

Jag tror att det har börjat att lätta. Passiviteten bröts igår kväll av en tripp till Coop, som INTE hade det jag var ute efter: satsumas! *Charlyene morrar högt* Okej, det kanske inte är världens största händelse, men det är ändå ett tecken på att allt inte är totalt svart.

Jag lyckades även läsa ett par sidor i en bok....

Idag skall jag ta tag i mig själv och faktiskt duscha. Det behövs, det kan jag lova. Och det är en ganska skön känsla att vara alldeles ren...

Jag känner faktiskt lite press på mig att ta mig ur detta hål snart, för i nästa vecka finns saker inplanerade. En tvättid som inte bör missas, för det är svårt att få tvättider i mitt område, och jag vill inte end up with two tons of laundry. EEG:t skall genomföras, och jag vill inte behöva betala avgift för att jag inte går dit, när det är gratis om jag faktiskt går dit. Så är det psykologtid, och jag tycker faktiskt att jag borde skärpa mig lite på den fronten. För att inte tala om att det är Eastpak Antidote Tour på torsdag, då jag kommer att få se band som Flogging Molly, Time Again och Street Dogs (och så Skindred då, men det bryr jag mig inte så mycket om).

So. Dags att ta mig i kragen, perhaps?

/Charlyene - going to another side

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: puffan78

Visst är det en härlig känsla när man äntligen lyckas dra sig ur kaninhålet långt under jorden och upp för att möta ljuset!? Nu är det iofs rätt mörkt ute, men jag tror du fattar, hehe. :P



Själv hamnar jag också ofta i passivitetsperioder (när jag är deprimerad - alldeles för ofta), men när man väl "rycker upp sig" lite, så kan man börja leva så smått igen.



Men ta små steg och ha inte för höga krav på dig själv! Skitbra att du tog dig ut till affären! Synd att de inte hade satsumas dock. :(



kram till dig!

2008-11-08 @ 11:41:50
URL: http://osynligt.blogspot.com
Postat av: psykos

Hmm men ADHD är termen som används i den nyaste upplagans (DSM-IV-TR) diagnostiska kriterier.

ADD (Attention Deficit Disorder) med eller utan hyperaktivitet är den äldre termen från DSM IIIR.

Så jag vet inte om den gäller längre, vet du?

2008-11-08 @ 13:09:18
URL: http://psykiatrin.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till puffan:



Det är jäkligt skönt, fast irriterande också eftersom jag inte får allt det gjort som jag skulle vilja göra. Men du har nog rätt: inte för höga krav, då skiter sig allting.

2008-11-08 @ 13:32:24
URL: http://charlyene.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till psykos:



Själva termen kanske inte längre gäller, men jag tycker det kan vara värt att poängtera att adhd inte nödvändigtvis behöver innebära hyperaktivitet.

2008-11-08 @ 13:33:25
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0