Nya piller

Självklart ändrade jag mig angående mina mediciner igår. Mitt försök att leva utan mediciner misslyckades totalt, jag sjönk ner i passivitet och depressivitet. Så nu är jag åter inne i medicinsvängen. Theralen eller Stesolid mot ångest, Nozinan för att kunna sova, och då de nya antidepp-pillrena: Cymbalta.

Det är dags två av intagandet av de sistnämnda och redan har biverkningarna börjat att komma. Halsbränna (förmodligen för att jag inte äter förutom ett mål på kvällen), illamående (kan vara av samma orsak), huvudvärk, yrsel, och så den där förbannade ångesten. Den som river och sliter, rycker och drar, klämmer och trycker. Den kommer alltid i början av en ny antidepp-kur, och jag vet att den kommer att gå över om några veckor. Men några veckor tycks långt borta just nu. Så det blir till att knapra Theralen och hoppas att det inte utbryter panik i mitt inre.

Jag hoppas slippa de värsta biverkningarna jag vet: overklighetskänslor (har jag nog av redan, tack så mycket), viktuppgång (icke acceptabelt) och oförmåga att få orgasm (jag gillar mina orgasmer, vill gärna behålla dem).

Vissa påstår att en går upp i vikt av Cymbalta, andra att en går ner. Vi får se. Förhoppningsvis kan jag hålla impulsen att sluta med pillrena tillbaka, för det är fan inte bra att hoppa fram och tillbaka mellan mediciner på det sättet som jag har gjort tidigare. Men jag vet också att kommer någon av de tre ovanstående biverkningarna, så kommer jag att lägga ner skiten. Jag hoppas också att mina självmordstankar inte blir värre.

Nothing new under the sun, they say - but I have yet to see all.

/Charlyene - impulsivitet är en farlig drog

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0