Inte alls spännande (eller: jag är avtrubbad)

Jag känner att mitt liv inte är så spännande just nu. Kanske beror det på att jag mår bättre, kanske beror det på att jag har slutat att bry mig; jag vet faktiskt inte vilket. Fast troligtvis är det det sistnämnda. Jag har svårt att tro att jag mitt uppe i en ekonomisk kris börjar må bättre. Jag är nog bara avtrubbad. Så kanske det blir en del tråkiga inlägg den närmaste framtiden; inlägg om hur jag dricker blåbärste och träffar Mannen. Och köper nya underkläder. För det är ungefär vad som försiggår i mitt liv just nu.

/Charlyene - tråkig

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Candy

Det är så svårt att veta hur en skall känna inför sådana "känslor"... det hade ju varit skönt om en kunde känna nåt och inte vara avtrubbad, men då skall det ju vara bra känslor en känner. Är det dåliga känslor tycks det ibland skönare att inte känna något alls.



Köpa nya underkläder, dricka blåbärste och träffa mannen låter dock inte helt fel..? Hoppas du kan känna något av det.

2008-11-04 @ 19:08:55
Postat av: Zilch

Tråkig och levande =)

2008-11-04 @ 21:41:14
URL: http://zilchisme.blogspot.com/
Postat av: Charlyene

Till Candy:



Visst är det skönt att inte känna något, men samtidigt blir livet (för mig) meningslöst utan känslor. Utan känslor spelar liksom ingenting någon roll. Jag kan inte njuta av livets små ljusa stunder, och jag kan inte känna att jag lever utan de dåliga stunderna.

2008-11-04 @ 22:19:11
URL: http://charlyene.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till Zilch:



Visst är jag levande, men troligtvis mindre så genom att jag inte känner något. Som jag skrev till Candy: utan känslor är livet meningslöst.

2008-11-04 @ 22:20:31
URL: http://charlyene.blogg.se/
Postat av: Candy

Det är det som är det kniviga. =[ Jag tycker iofs det kan vara skönt ibland att inte känna något alls, men det är ju jag det och om sanningen skall fram skrämmer det mig också. Skönast hade det varit att känna, men utan alla de extrema känslorna. Jag hoppas att du kan komma i kontakt med dem igen. Jag kan uppleva det som väldigt sorgligt när jag inte kan njuta av saker som normalt skulle ha givit mig fjärilar i magen.

2008-11-04 @ 22:52:02
Postat av: Candy

Alltså inte komma i kontakt med de extrema känslorna, utan känslor överhuvudtaget hoppas jag.

2008-11-04 @ 22:53:22
Postat av: Charlyene

Till Candy:



Jag förstår tanken, men jag är i allmänhet ganska avtrubbad. Därför kan det vara skönt att känna även de extrema känslorna. Visst, det är skit när det bara är ångest eller tomhet, och en inte klarar av att hantera det. Men jag har ofta sett det som att jag iallafall får känna något. Nu känner jag ingenting, och det blir så märkligt. Jag kan gråta utan att vara ledsen, utan att känna vad jag egentligen gråter över.



Så jag önskar mig mer kontakt med känslorna. Men visst, det hade varit skönt att komma i kontakt med de lite mer vardagliga känslorna istället för enbart de extrema.

2008-11-05 @ 10:05:31
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0