Det är nu det gäller att hålla ut

Fyra kilo har jag gått ner, jag skall ner minst tre till innan jag ens börjar att vara nöjd. Men tankarna på mat snurrar i mitt huvud. Kött och potatis är det som jag är mest sugen på, eller kaffebröd och kakor i massor. Jag är egentligen inte hungrig, bara rejält sugen på att stoppa saker i min mun. Jag fuskade igår och åt 70 gram choklad. Inte bra, det får mig att känna mig som en svag, vek människa.

Men jag skall hålla ut. Tro mig, min "diet" är egentligen inte speciellt strikt. (Jag äter faktiskt ett mål mat om dagen, så det är inte som om jag fastar.) Och jag tillåter mig själv ha en "jag får äta vad jag vill"-dag i veckan. This should be a piece of cake (yes, pun intended.) Men min hjärna har fått för sig att den vill att jag skall fylla min kropp med smaker av alla de slag.

Well. Det är väl en övning i att "stå ut" som vårdpersonal alltid tjatar om.

/Charlyene - vill faktiskt bli smal

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Linlin

Mörk choklad (+70%) har jag inbillat mig är okay. Den smakar för det första mer än mjölkchoklad (vilket gör att jag äter mindre av den även när jag svullar) plus att den är nyttig. Och kolsyrat vatten fyller magen.



Fan, det är väl ingen trigger den här kommentaren?

2008-11-21 @ 14:32:26
URL: http://bokstavsbarnsomvuxen.blogspot.com/
Postat av: Charlyene

Till Linlin:



Nej, ingen trigger. Men tack för omtanken!



Mörk choklad är okej, men jag gillar det inte så mycket. Min favorit är vit choklad, vilket är typ det onyttigaste av alla chokladsorterna. Men, men...



Kolsyrat vatten är bra. Eller vanligt vatten för den delen. Annars är kanelte bra för att dämpa sug har jag märkt.



I will keep on trying, helt enkelt.

2008-11-21 @ 14:36:23
URL: http://charlyene.blogg.se/
Postat av: Maritha

Det är konstigt, det där med förbud; det triggar bara igång suget ännu mer. Nej, jag satsar klämkäckt på "en ny livsstil", och försöker gå till Viktväktarna varje vecka!

2008-11-21 @ 15:10:21
URL: http://maritha.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till Maritha:



Du har rätt i att förbud bara gör saker mer lockande. Jag hoppas att det går bra för dig med Viktväktarna, jag har hört bra saker om dem, om inte annat för deras regelbundenhet och förståelse för att en faktiskt "fuskar" ibland.



Jag å andra sidan har svårare med "en ny livsstil". Mitt svartvita tänkande gör att jag inte klarar av att hålla mig till det där "lagom", utan satsar på mer eller mindre allt eller inget. Hetsätning eller strikt diet. Men, men... Det är ju något jag måste jobba med.

2008-11-21 @ 17:32:19
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0