My feet are too small

"I want to believe in myself once again,
so I dream of a man whose hopes never end"
/Flogging Molly - Black Friday Rule

::::::::::

På framsidan av personlighetsformuläret jag skall fylla i ber, vem-det-nu-än-är som har gjort formuläret, mig att uppge mitt kön. Jag har lust att skriva: hur fan skall jag kunna veta det? Men jag avstår och fyller i kvinna.

Jag var runt 20 när jag började ifrågasätta min könsidentitet. Det betyder inte att jag på något sätt kände mig som kvinna/flicka innan dess. Jag visste att något var fel, men inte vad det var. Jag vet än idag inte säkert om jag hellre skulle vara man. Helst av allt vill jag inte ha någon kropp alls. Och jag var definitivt inte som de andra flickorna. De som tittade på pojkar och fnissade. Jag tittade på flickorna, inte av sexuell attraktion, utan för att jag undrade varför jag inte var som dem.

Men som 20-någonting började jag fundera om min felaktighet berodde på att jag hade en fitta mellan benen, en livmoder som varje månad spottade ut blod och två fettpåsar hängande där fram. Troligtvis inte. Det är säkert bara ännu ett symtom på min generella osäkerhet kring mig själv och min kropp och mitt liv.

Dessutom: Jag har för små fötter för att byta kön. För vem tror på en man med små fötter?


/Charlyene - som önskar att hon kunde testa att ha en kuk för en vecka eller så (bara för att se om det passar)

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Fjärilen

Det är klart att det kan hända i Sverige! Och det har det, jag är ett levande exempel på det. När jag gick i förskolan så sa min dagis fröken åt mig att jag minsann inte gjorde någon glad och att jag bara var problem. Jag var fyra då.

2008-05-28 @ 14:04:24
URL: http://psykfallet.blogg.se/
Postat av: Fjärilen

Jag måste bara få tillägga en sak. Det här blogginlägget skulle kunna vara skrivet av mig. Det är exakt så jag också känner.

2008-05-28 @ 14:10:09
URL: http://psykfallet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0