Livets små nöjen

Om man är som jag, och därmed har lite svårt att koncentrera sig på saker och ting, så tar det ett tag att ta itu med vissa saker. Som exempelvis att vika den rena tvätten som har legat på mitt vardagsrumsgolv sedan jag tvättade sist för några dagar sedan.

Men det är faktiskt ganska roligt att vika tvätt egentligen. Jag vet aldrig hur många strumpor som har försvunnit, eller vilka t-shirts som har gått sönder. Jag brukar också hitta kläder som jag inte minns att jag har använt, och ibland kläder som inte är mina.

Och det är något meditativt över att göra saker som att sortera. Lite lugnande sådär. Som om kaoset i min hjärna blir mindre när det är lite mer ordning runt omkring mig. Å andra sidan blir tomheten i mitt bröst större när kaoset i min hjärna minskar. Men när livet är valet mellan pest eller kolera - då är det bara att bita ihop och välja.

"Goodbye mother to reason" som Flogging Molly uttrycker det.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, det är fantastiskt vackert med de blommorna, men tror det kan vara svårt att få tag på blåklockor i augusti?

2008-05-16 @ 17:19:44
URL: http://issm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0