Den första maj 2008

Jag blir så trött på mig själv. Efter att ha sovit fel, snett, skevt och konstigt (som vanligt) vaknade jag fem i 11. Och allt kändes fel. Men jag lyckas ändå kontakta Frugan och vi planerar häng i busskur för att titta på Syndikalisternas demo (trots regn). Jag spendera säkert minst 20 minuter med att leta efter min svarta hoodtröja, som jag älskar. Som tyligen var det enda som jag ville ha på mig idag i tröj-väg. Men jag hittar den inte. Den är puts väck borta.

Så jag hittar något annat, känner mig obekväm, byter kläder fem gånger, blir lite sen, byter skor en gång till och åker in till stan. Demotåget var inte imponerande men roligt. Fanbäraren, en polares ex, är känd för sin dåliga hållning, men nu gick han ganska rakt och fint i ett tappert försök att hålla fanan. Synd bara att han egentligen inte skall visa sig i denna stad, pga hot. Såg Spatt, AK och andra saker som alltid är underhållande, och kedjerökte.

Efter tåget var det shopping för Frugan och sedan irritation över att vp-tåget inte kunde ha lite kommunistisk disciplin, utan var tvungna att gå utspridda så att tåget skulle se så långt ut som möjligt, och stoppa spårvagnstrafiken så länge som möjligt. *suck*

Sedan hem, käkade och somnade på sängen. Utan anledning alls (förutom att jag hade sovit sammanlagt 2.5 timmar natten till idag.)

Jag vaknar och som i en uppenbarelse inser jag var min svarta hoodtröja är någonstans. *suck*

Kommentarer
Postat av: Fjärilen

Tack så mycket för kommentaren! Jo, jag har hört en massa gott om Göteborg, både som stad och om vården, men det kommer bli så långt ifrån alla jag känner, det är det som gör mig tveksam.

Och jag måste bara frå fråga, var var din svarta tröja? :)

2008-05-02 @ 00:46:42
URL: http://psykfallet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0