Syskonkärlek?

Jag vaknade inte förrän strax efter ett idag. Detta faktum kan bero på att jag är ständigt trött, att jag gick och lade mig sent igår och att jag inte tog någon Stilnoct, utan istället proppade mig full med Atarax. Visst, jag somnade relativt snabbt (efter ca en timme), men nu är jag efterbäng som fan. Jag skall spendera dagen med att försöka komma ur detta för att sedan åka till mina föräldrar (igen) då min syster kommer hit.

Syster yster och syster dyster. Det är vi två. Fattar inte hur syrran kan vara en sådan "normal" människa, när jag är ett vrak. Kanske är det sant som jag fick för mig häromdagen: Att det första barnet skaffar man för att man vill ha barn, det andra för att barn nummer ett skall få ett syskon. Oh yes, min syster är äldre än mig.

Kanske borde jag vara tacksam över att inte vara en sådan som aldrig funderar över livets hemligheter och dödens möjligheter, kanske borde jag vara tacksam över att ha fått se saker ur andra perspektiv. Men såren är för blödande för att jag skall kunna känna något annat än ångest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0