Forgive me for what I've done

Jag har ont i magen. Jag tänker på alla saker som kommer att ske, som jag måste ta itu med. Det är inte många, de är egentligen inte jobbiga, men just nu känns minsta sak som om att det kommer att knuffa mig över kanten.

♦ Jag borde satsa hårdare på att sy klart mitt lapptäcke. Annars kommer det bara att ligga där och aldrig bli klart. Jag är expert på att aldrig avsluta projekt.

♦ Jag borde definitivt städa.

♦ Idag skall jag till sjukgymnasten. Och jag vet inte om jag ens kommer att orka att klä på mig.

♦ Imorgon skall jag till psykiatrikern. Jag har ingen aning om vad jag skall säga till henne.

♦ På torsdag ska jag hänga med Frida, som är i Göteborg och säger hej till vänner.

♦ På lördag skall jag tatuera mig. Och sedan åka till mina föräldrar och leka glad fisk. Pretend that everything is all right.

♦ Tisdag nästa vecka fyller jag år. Middag med vänner.

♦ På torsdagen skall jag till sjukgymnasten igen.

♦ Helgen därpå är det tatueringsmässan. Och eventuellt kommer syster yster på besök.

♦ Sedan är det dags att börja plugga igen.

Hur kan mitt liv ha blivit såhär? Så långsamt, så jobbigt, så patetiskt? Vad har jag gjort för fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0