Detta väder ger mig klädångest

Okej, så jag är inte världens mest självsäkra människa. Jag är inte typen som tycker att jag är dödsnygg eller är övertygad om att killar sitter hemma och runkar till deras hjärnbilder av mina bröst. Och jag har social fobi. Jag gillar inte människor, och jag gillar absolut inte människor i grupp. Om jag inte kan vara anonym och försvinna, som typ i en folkmassa. Då är det helt okej.

Så idag, när jag skall tillbringa flera timmar bland människor jag känner litegrann, vill jag se hyfsat snygg ut. Men vädret ger mig klädångest! Det är så mycket enklare på sommaren, när man bara kan dra på sig en kjol, ett linne och lägga ner en tröja i väskan så är man klädd. På vintern måste jag fundera över vad jag skall ha på mig, fundera över om det är snyggt nog och om det är varmt nog. *suck*

Jag hade en plan, jag hade en snygg outfit klar och färdig. Men idag regnar det, blåser snålt och är inte mer än fyra grader ute. Och min outfit var definitivt gjord för varmare väder. Så nu sitter jag här och klagar över att jag inte ens kan bestämma vad jag skall ha på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0