Inte lika roligt dagen efter

Var hos psykiatriker Agneta igår och fick Imovane utskrivet. Så jag knatade till Apoteket och betalade snällt mina 37 kr för 10 piller. Jag tog ett igår kväll, lade mig i sängen och väntade snällt på sömn. När den inte hade kommit efter en timme gick jag upp för att röka, dricka vatten och skriva ner lite saker i ett block. Sådana saker som hade ploppat upp i mitt huvud efter att ha legat och tänkt för länge. Som tatueringsidéer, idéer till noveller och lite annan skit.

När jag ställer mig upp snurrar hela världen. Men inte på ett sätt som gör mig illamående vilket Stilnoct brukar göra. Utan på ett sätt som får mig att fnittra till lite. Det här är roligt. Jag är uppenbarligen hög på mitt lilla piller.

Jag minns inte mycket av vad jag gjorde inatt. Vet att jag satt och skrev något, men nu kan jag inte hitta pappret. Och mina ben är fyllda av ditritade blåklockor, timglas och kattögon. Jag vet också att jag måste ha kedjerökt i min lägenhet, något som jag aldrig annars gör (jag röker på balkongen), för på golvet i ett av rummen står en askkopp och ett tomt ciggpaket.

Och jag sitter här med feta hallucinationer. Om änglar som skär sönder min livmoder för att jag bär ett barn som när det växer upp kommer att ha kraften att ge evigt liv till allt det rör. Jag vet inte vad jag skall göra.

/Charlyene - som önskar att hon aldrig hade tagit det där jävla pillret

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: psykiatrin.blogg.se

Hej!

Nu har vi fler förfrågningar om Din Expertis på bloggen!

Jag behöver din hjälp och dina tips!

Se också hur långt vi har kommit med bloggen!

Massa kramar

/Psykos

2008-06-18 @ 17:05:14
URL: http://psykiatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0