Orolig, oroligare, panik

Idag köpte jag två soffor för 500 kr på Myrorna. Frugan och Frugans far skall hjälpa mig att köra hem dem imorgon. Jag avskyr tunga lyft, men va fan. Hem skall de. Och trots att jag behöver dem känns det som en onödig utgift. Som om jag inte riktigt kan unna mig något till mitt hem, för det är ju bara en bostad.

Plus att jag har penganojja. Det kommer att ta lång tid innan min ekonomi fixar till sig efter den här något struliga våren. Jävla skit. Jag avskyr att inte kunna betala mina räkningar. Hyran är värst. Utan bostad är jag lost. Och trots att jag har pengar nu vet jag att nästa månad blir tuff som fan. Så trots att det bara är den andre idag oroar jag mig redan.

/Charlyene - som anser att medborgarlön borde vara en självklarhet

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0