Inget nytt

Jag har egentligen inget nytt att skriva. Jag sitter mest framför datorn för att slippa städa. Bara tanken på att plocka upp sakerna som jag spred över hela golvet i förmiddags får mig att vilja gråta. För att inte tala om att samla smutstvätten som skall tvättas imorgon, och disken som jag har stirrat på i flera dagar nu.

Men jag har lovat mig själv att städa. Lovat mig själv att inte skjuta upp det en dag till. För en dag till flera och så har det gått en vecka. Jag orkar inte leva i kaos, men jag orkar heller inte sortera kaoset. Paradoxerna är så många när man inte mår bra.

Well. Inget spelar egentligen någon roll nu. Jag har kommit till den punkten när jag inte längre orkar kämpa emot mörkret. Det spelar ingen roll om jag en dag kommer att må bättre för nuet är alltför tungt att bära. Jag orkar inte.

/Charlyene - som troligtvis inte kommer att städa idag heller

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: David

Och folk säger att man ska leva i nuet >.<

Det är ju fan det som är svårast

2008-06-23 @ 22:20:01
URL: http://underdark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0