Lämna min balkong ifred!

Min balkong är liten. Men på den får plats en stol och tre tomatplantor.



För ett par dagar sedan upptäckte jag att det inte bara var jag som gillade min balkong, utan även en duva som smög omkring i mina plantor och under stolen. I går fick jag reda på varför.



Duvan har byggt ett bo och lagt ägg vid en av mina tomatplantor. Jaha... "Ska jag ha skrikande ungar på min balkong i all evighet nu", tänkte jag och var mycket irriterad. Lite googlande fick dock fram att duvungar bara stannar i boet i 11 dagar. Så jag får väl stå ut... Tills ungarna kläcks och flyger sin väg.

Sedan kanske jag får ha min balkong i fred.

/Charlyene - duvornas vän

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Fialotta Carleman

Hur gick det med duvorna. Stannade de kvar och blev till familjemedlemmar eller flyttade de till grannen?

2008-12-09 @ 22:33:54
URL: http://foxterrierfia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0