Inga fler piller

Jag tog aldrig mitt andra Zyprexa-piller igår. I mitt huvud är det, det vettigaste jag kunde göra. Jag tror inte någon annan förstår. Varför inte ta en medicin som kanske hjälper? Varför inte stå ut de första veckorna med för mycket sömn och en hjärna som alltid ligger två steg bakom?

Men det fungerar inte så för mig. Jag lever en dygn i taget. Och om det nästkommande innehåller att jag inte ens kan utföra det minimalt lilla som jag gör om dagarna - då får det vara. Då är det inte värt det. Då kommer jag att dö. Ett dygn i taget hakar jag mig framåt. Men att sjunka bara ack så lite till under ett dygn kan innebära döden för mig. Jag måste ha mening varje dag. Om nästkommande dag är meningslös, då vill jag inte längre vara med.

Men hur förklarar man det för läkare som tycker att ett par veckor av ens liv inte är något värda?


/Charlyene - som nu skall klara sig helt utan piller

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: psykiatrin.blogg.se

Ett dygn i taget är fan väldigt bra tänkt. Man kan ibland inte mer faktiskt. Du får gärna skriva vad du gör istället för att dämpa ångesten till mig!

Om du vill så får du GÄRNA skicka in bilder, målningar, ritningar, fotografier på ångestmonster,

döden, livet som psykiskt instabil, demoner å allt annat som är psykit..

Dessutom har jag börjat namnge människor som dött pga psykiatrins ovård pga jag tycker dom ska uppmärksammas

och få ta plats. Kände du någon så skriv! [email protected]

Kramar på rej! /Psykos

2008-07-09 @ 19:37:06
URL: http://psykiatrin.blogg.se/
Postat av: Vingklippt

Jag önskar att jag kunde ge dej ord att förklara med. Men jag pratar, tyvärr, inte heller samma språk som psykvården. Jag hoppas du har en läkare som förstår. Och om du ändrar dej, så kan jag säja att Zyprexa funkade väldigt bra för mej. JAg slutade bara för att jag var så rädd för att gå upp mer i vikt. Fast jag funderar ibland på att börja igen. Det var n'stan värt att få sova lungt och må lite bra.

2008-07-09 @ 21:48:44
URL: http://trasigt.blogg.se/
Postat av: Charlyene

Till Psykos:

Att leva ett dygn i taget har onekligen sina fördelar. Men också stora nackdelar. Och vad jag gör för att dämpa ångesten? Självskadebeteende och förträngande.



Till Vinklippt:

De gånger jag har tagit Zyprexa har jag blivit dödstrött, även dagen efter. Hade du det också så? Och om så, hur lång tid tog det innan det försvann?

2008-07-10 @ 11:10:37
URL: http://charlyene.blogg.se/
Postat av: Vingklippt

Jag var aldrig trött dagen efter. Bara på kvällen då jag skulle sova. Då var jag verkligen "dödstrött" och helt väck. Men det är ju som det sak vara, så det gick inte över. Jag har hittills inte blivit trött dagenefter av någon av mina mediciner. Inte vad jag minns i alla fall, är det bäst att tillägga.

2008-07-11 @ 15:35:14
URL: http://trasigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0